Європейський підхід до якості продукції

Головна Найважливіші події Європейський підхід до якості продукції

Головним завданням ДП «Красилівський агрегатний завод» є запобігання випуску продукції, що не відповідає вимогам стандартів, технічних умов, затверджених зразків (еталонів), проектно-конструкторської та технологічної документації.

В процесі Євроінтеграції та орієнтації на Європейські норми на законодавчому рівні прийнято ряд законів, які гармонізують національні стандарти, що стосуються якості продукції, її безпечності та надійності з відповідними європейськими. Наше підприємство активно працює над запровадженням європейського підходу до якості продукції.
В Україні прийнято Закон України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» від 2.12.2010 №2735-VI, Закон України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» від 02.12.2010 №2736- VI.

Відміна існуючої системи державного нагляду за додержанням стандартів, норм і правил, яка базувалась на здійсненні контролю не стільки характеристик продукції, скільки процесів її виробництва. Запровадження європейського підходу до здійснення контролю та нагляду: перенесення його зі стадії виробництва на стадію обігу продукції, що суттєво зменшує втручання державних органів у діяльність суб’єктів господарювання. Запровадження тісної взаємодії між суб’єктами господарювання та регулюючими органами, що забезпечує більш ефективний контроль безпеки продукції та оперативне регулювання у випадку виявлення її небезпечності.

Виробники зобов’язані вводити в обіг лише безпечну продукцію. Продукція вважається безпечною, якщо вона відповідає вимогам щодо забезпечення безпечності продукції встановленим законодавством.

У разі відсутності законодавчих вимог щодо забезпечення безпечності продукції відповідна продукція вважається безпечною, якщо орган державного ринкового нагляду не доведе протилежне.

Доказом безпечності продукції є її відповідність національним стандартам, що гармонізовані з відповідними європейськими стандартами.
Виробники зобов’язані:

  • Зазначати на продукції або її упаковці найменування та місцезнаходження виробника, назву, тип або номер моделі, номер партії або серійний номер, назви складових частин тощо у випадках та в порядку, визначених законодавством;
  • Проводити за власною ініціативою експертизу (випробування) зразків продукції, що введена в обіг під їхньою торгівельною маркою;
  • Надавати споживачам інформацію, яка дає їм можливість оцінювати ризики, притаманні продукції протягом звичайного або обґрунтовано передбачуваного строку її використання, якщо такі ризики є не відразу очевидними, без належних попереджень, та яка дає змогу споживачам вживати запобіжних заходів щодо таких ризиків.

Контроль продукції здійснюється органами доходів і зборів.
Заходи ринкового нагляду включають:

  • Вимоги щодо усунення протягом встановленого терміну формальних невідповідностей;
  • Обмеження надання продукції на ринку (тимчасова заборона надання продукції на ринку);
  • Заборона надання продукції на ринку;
  • Вилучення продукції з обігу;
  • Відкликання продукції.

Відповідно до Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів держаного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 3.11.2016 р. №1728- VIІІ до 31.12.2018 року діє мораторій на проведення органами держаного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення держаного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Суб’єкти господарювання за порушення Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *